آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا

آزمون تابعیت اسپانیا

چگونه امتحان تابعیت را پس از داشتن شرایط مورد نیاز بگذرانید؟

در اکتبر 2015 قوانین و الزامات جدیدی برای شهروندان خارجی که مایل به اخذ تابعیت اسپانیا بودند تصویب شد. اکنون ، گذراندن آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا بر روی سیستم اجتماعی – فرهنگی و قانون اساسی اسپانیا – CCSE prueba – برای همه ی افراد اجباری شده است. این امتحان به موسسه ای به نام سروانتس واگذار شده است و این موسسه ساختار ، محتوا و روش قبولی را تعیین می کند.

علاوه بر اسپانیا ، امتحان CCSE می تواند در سایر کشورها ، در مراکز معتبر در سراسر جهان انجام شود.

ثبت نام برای آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا

امتحان شهروندی در پنج شنبه آخر هر ماه در ساعت 6:00 بعد از ظهر در سراسر اسپانیا برگزار می شود (توجه داشته باشید که هیچ امتحانی در اوت و دسامبر برگزار نمی شود). افراد زیادی متقاضی هستند که در این امتحان شرکت کنند، برای همین این امتحان ماهیانه در 10 الی 20 مرکز واقع در شهرهای بزرگ برگزار می شود.

شما برای شرکت در این امتحان باید ابتدا به وب سایت موسسه سروانتس مراجعه کنید: cse.cervantes.es/user/register و ثبت نام خود را در این سایت انجام دهید. در این وب سایت باید زمان و شهر موردنظرتان برای امتحان را انتخاب کنید، سپس سیستم، صندلی های موجود را نمایش می دهد.

چنانچه از قبل تمامی مدارک خود را ارائه داده اید و مکانی برای امتحان دادن در شهر موردنظرتان وجود نداشته باشد ، می توانید شانس خود را در دیگر شهر ها امتحان کنید. در صورت وجود مکان های رایگان ، امکان تغییر محل تحویل و یا تاریخ برگزاری امتحان تان نیز وجود دارد ، اما توجه داشته باشید که این کار فقط یک بار امکان پذیر است.

هزینه آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا

هزینه آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا 85 یورو است. هنگام ثبت نام در آزمون ، از طریق کارت اعتباری یا از طریق پی پال ، عملیات پرداخت در سایت انجام می شود. اگر بار اول امتحان را قبول نشدید و یا به دلایلی نتوانستید در امتحان شرکت کنید ، به شما یک بازپرداخت داده می شود و نیازی به پرداخت مجدد ندارید.

 

مطالب اصلی برای مطالعه جهت آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا

مطالب به 4 بخش تقسیم می شود:

  • پرسش از دولت و ترتیب صفوف پادشاهی اسپانیا
  • جغرافیا و تقسیم سرزمین اسپانیا
  • فرهنگ اسپانیایی 
  • جامعه اسپانیایی

لازم به ذکر است که تمامی امتحانات به زبان اسپانیایی برگزار می شود، و تمام سوالات اسپانیایی نوشته شده است. برای آماده سازی و ترجمه پرسش ها و پاسخ های موردنظر، می توانید با درخواست به شرکت کارامون، آنها را به زبان فارسی برای آزمون دریافت نمایید. برای انجام این کار، لطفا فرم پایین صفحه را تکمیل و ارسال کنید.

آمادگی  آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا

امتحان مجموعه سوالات آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا مربوط به جنبه های مختلف زندگی در اسپانیا است. جهت آمادگی برای امتحان ، موسسه سروانتس کتابچه راهنما تهیه کرده است که این کتاب هر ساله به روز می شود. کتابچه راهنمای کاربر 2016 را می توانید در اینجا دانلود کنید: ccse.cervantes.es/sites/default/files/manual_ccse.pdf

این دفترچه مطالب تئوری زیادی را در مورد همه مباحث دارد و همچنین 300 نمونه سوال آزمون نیز در آن موجود است. اما نگران نباشید از این تعداد نمونه سوال فقط 25 سوال وجود دارد که باید صحیح پاسخ دهید.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، امتحانات راس ساعت مقرر  و معین ساعت 18 ، در تمام شهرهای اسپانیا آغاز می شود. برای شرکت در امتحان باید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، در محل امتحان حضور داشته باشید. توجه داشته باشید که حتما مدارک شناسایی خود (گذرنامه و NIE) و فرم ثبت نام  خود برای امتحان را به همراه داشته باشید.

در هنگام برگزاری امتحان هر فرد در جای مشخصی می نشیند. سوالات  امتحانی توزیع می شود ، اما به هیچ وجه قبل از اینکه اعلام کنند،اجازه ندارید پاکت سوالات را باز نمایید. پس از اینکه اعلام کردند امتحان شروع شد، می توانید پاکت سؤالات و پاسخنامه را باز کنید و شروع به پاسخگویی کنید. زمان پاسخگویی به سوالات 45 دقیقه است و اگر شخصی زودتر تمام کند ، می تواند برگه خود را تحویل داده و از محل برگزاری امتحان خارج شود.

نتایج آزمون

نتایج آزمون تابعیت و پاسپورت اسپانیا تقریباً 20 روز پس از برگزاری امتحان اعلام خواهد شد. نتایج را می توانید در حساب کاربری خود در وب سایت موسسه سروانتس مشاهده کنید. در صورتی که گواهی موفقیت تان در امتحان صادر شود، می توانید از حساب شخصی خود، گواهی مربوط به موفقیت در امتحان را بارگیری کنید. توجه داشته باشید که گواهی نامه برای درخواست تابعیت باید به اسناد ضمیمه شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تکمیل و ارسال فرم زیر با مشاورین شرکت کارامون در اسپانیا در تماس بوده و اطلاعات خود را به درستی تکمیل کنید.

امتیاز نوشته