لیست نمایشگاه های اسپانیا

نمایشگاه ها- بارسلونا

15Mar - 19Mar
15Mar - 19Marکنگره اورولوژی اتحادیه اروپا
Read More
Congress Of The European Urology Society
15Mar - 19Mar
15Mar - 19Marکنگره اورولوژی اتحادیه اروپا
Read More
Congress Of The European Urology Society
25Feb - 28Feb
25Feb - 28Febکنگره جهانی موبایل
Read More
Mobil World Congress
25Feb - 28Feb
25Feb - 28Febکنگره جهانی موبایل
Read More
Mobil World Congress
25Feb - 28Feb
25Feb - 28Febکنگره جهانی موبایل
Read More
Mobil World Congress
25Feb - 28Feb
25Feb - 28Febکنگره جهانی موبایل
Read More
Mobil World Congress
25Feb - 28Feb
25Feb - 28Febکنگره جهانی موبایل
Read More
Mobil World Congress
25Feb - 28Feb
25Feb - 28Febکنگره جهانی موبایل
Read More
Mobil World Congress
Previous
Next

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی با برترین امکانات دانشگاهی و زندگی با هزینه هایی کم هستند. سوالات زیادی در باب تحصیل در اسپانیا از ما می شود. اسپانیا دارای امکانات دانشگاهی بسیار عالی و با رتبه های علمی بالا می باشد. کشور اسپانیا یکی از اعضای شینگن است و دانشجویان می توانند به راحتی و بدون ویزا به کشورهای اروپایی سفر کنند.

از مزایای تحصیل در اسپانیا میتوان به هزینه کم ، امکان کار در اسپانیا پس از پایان تحصیلات و اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا اشاره کرد. از معروف ترین شهرها برای ادامه تحصیل در اسپانیا می توان به شهرهای والنسیا، مادرید و بارسلون اشاره کرد. شرایط تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان و همچنین سوالاتی پیرامون هزینه تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی در این مطلب بررسی می شود.

از طرق مهاجرت به اسپانیا می توان به تحصیل در اسپانیا اشاره کرد، این روش در کنار روش های سرمایه گذاری در اسپانیا ( مهاجرت به اسپانیا با 25000 یورو ) ، ویزای کار در اسپانیا می باشد. شخص پس از مهاجرت به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت اسپانیا و در ادامه اخذ تابعیت اسپانیا اقدام کند. دانشجویان در مدت تحصیل در این کشور از اقامت تحصیلی اسپانیا برخوردار می شوند. در همین متذکر می شود روش مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک یا خانه برداشته شده است. در همین زمینه توصیه می شود مراقب دفاتر کلاهبردار که ،معمولاً در خارج از کشور حضور دارند، باشید.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اسپانیا

از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا و ادامه تحصیل در اسپانیا داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشد البته آن دسته از داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند وارد دانشگاه های اسپانیا بشوند. دروس در دانشگاه های اسپانیا به زبان های اسپانیایی و انگلیسی تدریس می شوند از این رو دانشجویان میبایست مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی را داشته باشند؛ البته دانشجویانی که مدرک زبان ندارند میبایست قبل از ورود به دانشگاه ها در کالج های زبان شرکت کرده و مدرک زبان خود را اخذ نمایند اما جهت سهولت در اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا پیشنهاد وکلای ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر این است که متقاضیان عزیز مدرک زبان خود را در ایران بگیرند زیرا برای سفارت درخواست گذراندن دوره های یادگیری زبان در کالج های اسپانیا دلیل متقاعد کننده ای برای دادن ویزا نیست و باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را به سفارت ارائه داد.

شجویان در طول دوره تحصیل خود در دانشگاه های اسپانیا از 30 درصد تخفیف درمانی بهره مند می شوند؛ دانشجویانی که تمایل به داشتن بیمه تکمیلی دارند در ماه مبلغی حدود 60 تا 100 یورو باید پرداخت کنند.


تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در مقطع لیسانس حدود 4 سال به طول می انجامد و دروس در این مقطع به زبان اسپانیایی تدریس می شوند از این رو آشنایی با زبان اسپانیایی و داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای دانشجویان الزامی است. دانشجویان در مقطع لیسانس می توانند 10 ساعت در هفته را کار کنند و مبلغی حدود 80 تا 100 یورو به ازای هر هفته حقوق دریافت نمایند که این هزینه بخشی از هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می دهد.


تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس اسپانیا

مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های اسپانیا 2سال به طول می انجامد و دروس به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تدریس می شوند. دانشجویان جهت تحصیل به زبان اسپانیایی میبایست قبل از ورود به دانشگاه مدرک زبان اسپانیایی را ارائه بدهند و دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی هستند می بایست مدرک زبان ایلتس 6.5 را داشته باشند؛ متقاضیانی که مدرک زبان ندارند می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی زبان موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز در مدت زمانی کوتاه و به صورت تضمینی مدرک زبان خود را دریافت نمایند. دانشجویان در مقطع فوق لیسانس میتوانند 20 ساعت در هفته را کار کنند و حقوقی حدود 160 تا 200 یورو به ازای هر هفته دریافت نمایند که این مبلغ به راحتی هزینه زندگی در اسپانیا و تحصیل دانشجو را تامین میکند.


تحصیل در مقطع دکترا یا PHD اسپانیا و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا 5 سال به طول می انجامد که 2 سال آن مربوط به شرکت در کلاس های تخصصی است و 3 سال آن جهت تکمیل پایان نامه و دفاع از آن می باشد. دروس در این مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویان در مقطع دکترای دانشگاه ها می توانند از بورسیه تحصیلی اسپانیا استفاده کنند که البته اخذ بورسیه تحصیلی شرایط خاصی دارد که شامل:

  • داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 6.5
  • مدارک دانشگاهی از دانشگاه های معتبر
  • داشتن مقالات بین المللی یا تالیف کتاب و…
  • جلب نظر یک استاد مشاور جهت پشتیبانی تز دکترا

دانشجویانی که تمامی شرایط فوق یا حتی تعدادی از آن ها را داشته باشند از شانس بالاتری جهت اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا برخوردارند. آن دسته از دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترای اسپانیا می شوند در ماه حقوقی حدود 2000 دلار حقوق دریافت می کنند، به همین دلیل رقابت جهت اخذ بورسیه تحصیلی بسیار زیاد است.

دانشجویان در مقطع دکترا می توانند 30 ساعت در هفته کار کنند و مبلغی حدود 240 تا 300 یورو در هفته حقوق دریافت نمایند که این مبلغ به راحتی هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل دانشجو را تامین می کند.

هزینه های زندگی دانشجویی در اسپانیا حدود 700 یورو در ماه است که شامل: مسکن، رفت و آمد، خوراک، پوشاک و… می شود که بیشترین هزینه مربوط به مسکن می باشد.تعطیلات پایان سال در کشور اسپانیا از اواخر جولای تا اواسط سپتامبر می باشد.

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در اسپانیا سه ماه پس از ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود قادر به اخذ کارت اقامت دانشجویی اسپانیا می شوند سپس می توانند برای مهاجرت به اسپانیا برای بستکان درجه یک ( پدر- مادر- همسر و فرزند) به کشور اسپانیا اقدام نمایند.

آن دسته از دانشجویانی که تمایل دارند بعد از اتمام تحصیلات خود مشغول به کار تمام وقت در کشور اسپانیا شوند میبایست تحصیلات خود را به خوبی به پایان برسانند و تسلط کامل به زبان اسپانیایی داشته باشند سپس می توانند با پیدا کردن شغل مناسب ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار در اسپانیا تبدیل کنند.