سایر هزینه ها

فهرست مطالب

هزینه های تحصیل در اسپانیا

 

هزینه تحصیل در اسپانیا

مدارس دولتی در اسپانیا به صورت مجانی برای همه می باشد تنها می بایست سالیانه هزینه های کتاب های درسی و برخی کمک های مالی پرداخت شود.
در مدارس دولتی دروس به زبان اسپانیایی برگزار می شود و در بارسلونا و والنسیا کلاس ها به زبان محلی برگزار می شود. در راهنمای ما برای تحصیل در اسپانیا و انتخاب مدرسه در اسپانیا بیشتر بخوانید.

اگر ترجیح می دهید, فرزندان خود را به یک مدرسه دو زبانه یا خصوصی در اسپانیا بفرستید ، بسته به شهر و مدرسه هزینه های آن بسیار متفاوت است. با این حال ، برخی از مدارس تا حدی یارانه دولتی می گیرند و سالانه 700 تا 800 یورو هزینه دارند.

همچنین بسیاری از مدارس بین المللی در اسپانیا وجود دارند که هزینه های آنها بین 4000 تا 8000 یورو در سال است. مدارس بین المللی از همان الگوهای درسی که در ایالات متحده ، انگلیس ، فرانسه و چندین کشور دیگر یافت می شود پیروی می کنند.

اگر به دنبال تحصیل در اسپانیا هستید ، هزینه مقرون به صرفه برای زندگی ، این کشور را به مکان مناسبی برای دانشجویان دانشگاه تبدیل می کند. متوسط ​​شهریه دوره کارشناسی در دانشگاه دولتی بین 680 تا 1،280 یورو در سال است.

اگر ترجیح می دهید در یک دانشگاه خصوصی شرکت کنید ، شهریه قابل ملاحظه ای بالاتر است ، از 5،500 تا 18،000 یورو. در راهنمای ما برای دانشگاه های اسپانیا بیشتر بخوانید.

هزینه مراقبت های درمانی در اسپانیا

در اسپانیا اگر به عنوان فرد مقیم تقاضا کرده اید و دارای شماره تأمین اجتماعی اسپانیا هستید ، شما مجاز خواهید بود به طور رایگان به برخی از خدمات مراقبت های بهداشتی اسپانیا دسترسی داشته باشید. درمورد برخی از درمانها ، باید مقداری از سهم خود را پرداخت كنید ، بنابراین این مورد را با منطقه ای كه در آن زندگی می كنید بررسی كنید زیرا سیستم های مراقبت های بهداشتی با یك منطقه دیگر متفاوت هستند.

در اسپانیا تمام افراد خارجی که از راه های مختلف مهاجرت می کنند باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند که هزینه آن ماهیانه در حدود 30 تا 50 یورو برای جوانان ( افراد زیر 35 سال)و از 50 تا 90 یورو بسته به سن متقاضی می باشد.

هزینه مراقبت از کودکان در اسپانیا

سن مدرسه اجباری در اسپانیا شش سال است ، بنابراین ممکن است والدین شاغل با فرزندان خردسال ، نیاز به تهیه مراقبت از کودک در اسپانیا با مهد کودک ، پیش دبستانی ها یا مادران مستقل داشته باشند.

پیش دبستانی های تحت حمایت دولت به صورت رایگان و کودکانی از سنین سه تا پنج سال می توانند در آنجا نگهداری شوند. گزینه جایگزین, مهد کودک  است که به طور معمول با هزینه وعده غذایی حدود 250 یورو در ماه هزینه می شود. برای بهره مندی از سیستم دولتی ، باید به عنوان مقیم در اسپانیا که دارای شماره تامین اجتماعی است اقدام شود.

مهد کودک های خصوصی و مراکز مراقبت های روزانه طبیعتاً گران هستند. برای مثال ، هزینه معمولی در یک مرکز مراقبت روزانه در مادرید حدود 450 تا 500 یورو در ماه است.

برای کودکانی که تا سه سال سن دارند ، می توانید استخدام یک پرستار بچه یا طلا را نیز در نظر بگیرید. در حالت دوم نیاز به اسکان و غذا با حداقل حقوق 120 یورو در هفته است. اگر فقط به صورت پاره وقت کار می کنید ، یک پرستار بچه می تواند یک راه حل مقرون به صرفه باشد ، با هزینه های متوسط 9 تا 15 یورو در ساعت.

 

هزینه مالیات در اسپانیا

مهاجران که بیش از 183 روز در اسپانیا زندگی می کنند ،بسته به شرایط  می توانند مالیات اسپانیا را بپردازند.

حداقل آستانه ثبت اظهارنامه مالیاتی در اسپانیا 22000 یورو در سال برای درآمد جهانی شما است. اگر کمتر از این درآمد کسب کنید ، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارید ، مگر اینکه: شما در اسپانیا خود اشتغالی داشته باشید ، سالانه بیش از 1000 یورو از درآمد اجاره درآمد کسب کنید ، مالیات بر عایدی سرمایه بیش از 1600 یورو داشته باشید .
در سال 2019 ، آستانه های مالیات بر درآمد شخصی در اسپانیا عبارتند از:

  • حداکثر 12،450 یورو: 19٪ در آمد حاصل
  • 12،450 € – 20.200 €: 24٪ در آمد حاصل
  • 20،200 € – 35،200 €: 30٪ در آمد حاصل
  • 35،200 € – 60،000 €: 37٪ در آمد حاصل
  • بیش از 60،000 یورو: 45٪ در آمد حاصل

هزینه های اضافی دیگر

  • باشگاه بدنسازی 30 تا 55 یورو در ماه
  • باشگاه تنیس یک ساعت 1 ساعت 12 تا 15 یورو
  • سینما 5 تا 8 یورو
  • هزینه اینترنت خط از ماهی 7 یورو برای ماهی 5 گیگابایت اینترنت سیم کارت به بالا
  • هزینه اینترنت نا محدود wifi برای خانه از ماهی 30 یورو تا 50 یورو
  • هزینه اجاره دوچرخه به صورت اشتراک سالیانه از سالی 30 یورو تا 45 یورو به اضافه پرداخت کمتر از 1 یوورو برای ساعت اول و دوم هنگام استفاده
  • هزینه اجاره میز در شرکت های coworking ، ا 80 تا 250 یورو در ماه
  • هزینه اجاره دفتر کار از 300 یورو در ماه به بالا

 

شرکت کارامون, با سالها تجربه و وجود افرادی با تجربه و حاذق در اسپانیا و ایران, مفتخر است که اطلاعات دقیق و کامل  در مورد اسپانیا و  اقدام ویزاهای مختلف کشور اسپانیا را به صورت حضوری و تلفنی به شما متقاضی عزیز اراِیه نماید.